Waar doen ze het van? Kasboek delen? Of hypotheek verhaal delen? Er zijn geen nieuwe deelnemers meer. Mee doen? mail dan naar zuinigeman@gmail.com of neem contact op.

24 april 2018

5 tips voor een geordende financiële administratie

5 tips voor een geordende financiële administratie

Uit onderzoek van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) blijkt dat 40 procent van de Nederlanders het lastig vindt overzicht te houden over hun financiën.

Digitalisering is een van de oorzaken. Volgens het Nibud hebben vooral ouderen moeite met digitale omgevingen. Ook jongeren (18 tot 35 jaar) vinden het lastig om overzicht te houden, bijvoorbeeld omdat zij geen eenduidig systeem hebben.

Financiële administratie
Veel mensen worstelen met de financiële administratie. Heb je ook weleens het gevoel dat je de controle verliest? Hieronder een paar tips van het Nibud voor iedereen die meer inzicht wil in zijn geldzaken.


5 tips voor een geordende financiële administratie

1. Belangrijke documenten op een geordende manier bewaren.

2. Digitale meldingen (zoals de Berichtenbox van de overheid) bekijken zodra er een melding is.

3. Dagelijks e-mail en brievenpost bekijken.

4. Wekelijks de administratie bijwerken en rekeningen betalen.

5. Indien er een partner is, maandelijks de financiële administratie samen bespreken.

Lees ook eens het 3 stappenplan grip krijgen op je financiële situatie bij schulden en het 6 stappenplan bij beginnende schulden.

Heb jij nog tips voor een geordende administratie?

Een reactie posten

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Begin met typen en toets enter om te gaan zoeken