Waar doen ze het van? Kasboek delen? Of hypotheek verhaal delen? Er zijn geen nieuwe deelnemers meer. Mee doen? mail dan naar zuinigeman@gmail.com of neem contact op.

30 oktober 2018

Buurman en buurman: Tweede klus dag van de kunststofkozijnen (deel 2)

Buurman en buurman: Tweede klus dag van de kunststofkozijnen (deel 2)

In mijn vorige blog bericht buurman en buurman: Ellende met de kunststofkozijnen had ik al geschreven over buurman en buurman, de zzpers die de kunststofkozijnen monteren. Aangezien ze nu eindelijk op dinsdag kwamen en vriendlief aan het werk ging en ik uit de nachtdienst kwam, hadden wij een oppasser voor onze huis. 

Mijn zwager kwam langs en heeft de zzpers om 07:30 uur ontvangen. Ze waren op tijd. Om 09:00 uur kwam ik thuis, nadat ik in slaap was gevallen in de trein en een station verderop wakker werd.

Toen ik thuis kwam hadden ze de oude ramen en kozijnen van de twee slaapkamer aan de achterkant van het huis al er bijna uit. Terwijl ik moe op de bank lag hoorde ik rond 10:00 uur als mijn zwager ook sterk was en kracht had. Mijn zwager zei uiteraard dat hij niet kon helpen omdat hij zogenaamd niet kon tillen wegen een slijmbeurs ontsteking. Even later hoorde ik ze wegscheuren met hun werk bus en kwam ze terug met een takel geval, want buurman en buurman konden het kozijn van de vorige keer amper omhoog krijgen en het kunststof kozijn wat er nu gemonteerd werd, is 70 cm groter.

Afwerking van de kozijnen
Ondertussen konden buurman en buurman flink doorwerken en hadden ze het kunststofkozijn en hr++ glas geplaatst aan de achterkant. Daarna moest het afwerken nog gebeuren. Week ervoor op vrijdag hebben ze de kunststofkozijnen aan de voorkant van ons huis niet afgewerkt. Dat moest ook nog gebeuren.

Rond een uur of half 3 in de middag waren ze “klaar”. Samen met mijn zwager alles gecontroleerd. Het zag er stukken beter uit, maar sommige dingetjes waren niet goed en er lieten al kunststof delen los onder de vensterbank en overal hadden ze ook niet gekit.


Zoek het zelf maar uit
De vlekken op de kozijnen, blauwe strepen, rode vegen, zwarte vegen en allerlei andere vuiligheid hadden ze niet schoongemaakt. Ze vroegen heb je ook glazen bakje, ik pakte een glazen bakje. Een zeer chemisch goedje had hij bij zich en hij gooide wat van dat chemische spul in het bakje. Alstublieft, over 3 dagen kan je met dit spul de kozijnen schoonmaken. Owja niet vergeten alleen met witte doek of wit keukenpapier aanbrengen en daarna met water en spons het er weer afhalen. Een rare gang van zaken vond ik zelf. En ik was blij dat ik bijna van deze buurman en buurman verlost was! En de sleuteltjes van de kozijnen waren ook niet geleverd bij oplevering, deze worden na geleverd.

Natuurlijk contact op genomen met het bedrijf waar wij deze kunststofkozijnen gekocht hebben. Hij kwam op zaterdag langs met een klusjes man om alle zaken op te lossen. In de nieuwe kit laag zat stof en deze heeft hij vervangen en ook ging de kit randen om alle ramen scheuren! Na 2 dagen!

Opnieuw kitten
Het ging moeizaam, het opnieuw kitten, want hij gebruikte witte kit i.p.v. crème wit. Is niet mooi en toen moesten ze nog crème wit kit kopen ergens. Ging weer moeizaam want niet iedereen verkoopt het. De kozijnen zijn schoongemaakt op alle kozijnen want die zwarte, rode, en blauwe vlekken en strepen zaten overal! De vlekken zijn gelukkig weg.


Nog een aantal gesprekken gehad met de eigenaar. De buurman en buurman zouden gewoon volgens afspraak bij ons kunnen klussen op donderdag, maar omdat ze bij de verkeerde klant zijn begonnen, die een week later aan de beurt was, klopte het hele schema niet meer van het kunststofkozijnen bedrijf niet meer en begonnen mensen te klagen net als ons.

Bloemetje en een cadeaukaart
Een voorband van onze auto heeft de eigenaar vergoed met een cadeaukaart (naar keuze) van 100,00 euro. Want buurman en buurman gaan het waarschijnlijk niet vergoeden zei hij. Wij hadden het liefst het bedrag in mindering gehad op de rekening maar dat was lastig volgens hem. Ondertussen liep alles uit en hadden wij een afspraak staan en moesten wij weg. En hadden wij gezegd als het klaar is gooi de sleutel maar door de brievenbus. Dat heeft hij gedaan. En bij terug komst lag er een bos bloemen en een cadeaukaart op tafel! Wij zijn tevreden met het eindresultaat en het resterende bedrag (50 procent) hebben wij overgemaakt naar het bedrijf.

Eerst (een week) tevreden, maar toch weer problemen
Een week lang hadden wij geen problemen met de kunststofkozijnen. En waren wij tevreden! Maar eind vorige week werd het kouder en kwamen wij afgelopen zondag (28 oktober) weer een groot probleem tegen... wij gaan deze week weer contact opnemen met het kunststofkozijnen bedrijf. Word vervolgd in deel 3 van buurman en buurman.
  1. Ik vind dit werkelijk een zorgelijk verhaal. Hoe kun je dit voorkomen denk je? Stel dat ik ooit kunststof kozijnen wil: wat kan ik dan anders doen?

    Nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, je besteld bij een gerenommeerd bedrijf maar als die vervolgens flut zzp'ers inhuurt ben je nog in de aap gelogeerd. Hoe voorkom je dat, ik heb ook geen idee.
    Gelukkig is de meeste ellende nu achter de rug ? (hoop ik) sterkte in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje zeg, het zit echt allemaal tegen bij jullie.. niet gewoon meer.
    Als ik zo lees hebben wij echt geluk gehad met het bedrijf wat bij ons kunststof er in zette, maar ik ben bij buren/familie/vrienden gaan informeren naar ervaringen met bedrijven en zo vonden wij de onze.
    Ze mogen jullie wel een mega korting geven met zoveel ellende!

    BeantwoordenVerwijderen

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Begin met typen en toets enter om te gaan zoeken