zaterdag 19 mei 2018

Internet & tv abonnementen per 1 juli opnieuw fors duurder

De boodschappen zijn al 8% duurder geworden maar ook internet en tv pakketten worden duurder. In de komende maanden voeren verschillende providers een prijsverhoging door.

Klanten van onder andere KPN en Ziggo gaan meer betalen voor abonnementen voor internet, televisie en bellen. Maar zij zijn niet de enige. Ook andere providers voeren langzaam een verhoging door, aldus vergelijkingssite Pricewise.


KPN verhoogt de internetsnelheid
KPN verhoogt de prijzen van de verschillende internet- en televisiepakketten met 2,50 per maand. Voor abonnementen die voor juli 2017 zijn afgesloten geldt een verhoging van 1 tot 4 euro. Daar staat wel wat tegenover, want KPN verhoogt de internetsnelheid.

1,65 euro per maand omhoog
Ziggo verhoogt de prijzen met gemiddeld 1,65 euro per maand. Ziggo zegt dat die hogere tarieven nodig zijn voor verdere investeringen in zijn netwerk, om het flink toegenomen dataverbruik het hoofd te kunnen bieden.


Verhoging
XS4ALL, eigendom van KPN, verhoogt de prijzen van de diverse pakketten tussen de 2,50 en 3,50 per maand. Telfort heeft de prijzen al met gemiddeld 2,50 euro verhoogd en ook Tele2 heeft een verhoging van de abonnementskosten doorgevoerd.

Alleen T-Mobile blijft gelijk
Alleen T-mobile houdt de prijzen gelijk. Volgens de vergelijkingssite is een huishouden gemiddeld 20 tot 40 euro per jaar meer kwijt. Dat komt neer op 2 tot 3 euro per maand.


Investering
De providers geven aan deze verhoging door te moeten voeren voor investeringen in hun netwerk en om het toegenomen dataverbruik in goede banen te leiden. VodafoneZiggo laat aan het AD weten dat het dit jaar 800 miljoen euro investeert om internetsnelheden wil kunnen verhogen.

Opzeggen
Klanten worden van tevoren op de hoogte gesteld van de verhoging. Bij prijsstijgingen die hoger zijn dan de inflatie, hebben klanten het recht hun contract kosteloos op te zeggen. Dat geldt volgens Pricewise in ieder geval voor KPN, Ziggo en XS4ALL. Zij adviseren de consument goed naar een abonnement te kijken en de juiste abonnementsvorm te kiezen. (Bron: AD/RTL Nieuws/Priceswise)


Wat hebben wij gedaan?
Wij hebben geen brief of email ontvangen van onze provider Ziggo. Wij hebben zelf een speciale Ziggo abonnement, vriendlief heeft van de week gebeld en wij krijgen wel een verhoging per maand van 2 euro.

Omdat wij een abonnement hebben waar is afgesproken dat de tarieven niet omhoog zouden gaan. Betalen wij nu wel 2 euro extra per maand, maar krijgen wij binnenkort 24 euro terug gestort van Ziggo. Wij hebben geluk! En anders kan je altijd nog overstappen naar een andere provider.

Worden jullie internet en tv pakket ook verhoogd? En hoeveel euro?

4 opmerkingen:

  1. Wij hebben kennelijk de juiste provider gekozen ooit. Wij zitten bij T-Mobile. Geen verhoging voor ons dus voorlopig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welk abonnement is dat dan dat de prijs niet wordt verhoogd bij Ziggo? Wij gaan 4.5 euro per maand omhoog. Ik ben al zover om alles op te zeggen.... Manlief alleen niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt ook bellen met ziggo, mijn vader krijgt nu 10 euro per maand korting gaat van 40 mb naar 25 mb daardoor. (Afgelopen week geregeld, aangeven dat het duur word)

      Verwijderen
  3. Wij hebben geluk, overgestapt naar KPN en we krijgen de komende 24 maanden 5 euro korting per maand en een extra betaalzender erbij.
    We hebben een familiepakket tv, internet en mobiele telefoon. Dan nog betalen we nog bijna 150 per maand.

    BeantwoordenVerwijderen