Waar doen ze het van? Kasboek delen? Of hypotheek verhaal delen? Er zijn geen nieuwe deelnemers meer. Mee doen? mail dan naar zuinigeman@gmail.com of neem contact op.

29 december 2017

Zuinigeman jaaroverzicht 2017 (1)

Het jaar 2017 is bijna voorbij, een jaar waarin veel is gebeurd op financieel gebied. Hieronder zet ik een overzicht van de maanden januari tot juni 2017 (deel 1). Een overzichtje met linkjes naar de geschreven berichten.

Januari
6 berichten geschreven. Het eigen risico had ik weer terug gezet naar normaal.  In wie is de zuinigeman heb ik mij voorgesteld.

Mijn fiets was 1,5 jaar geleden gestolen en wij kregen opeens bericht dat deze fiets weer terecht was, in Dordrecht konden wij de fiets halen en heb ik deze laten opknappen voor 113,50 euro. Nu gebruik ik deze fiets op mijn nieuwe werkplek als stationsfiets.

Nieuwe auto voorruit laten plaatsen eind januari omdat deze door vandalisme kapot is gemaakt.

Februari
7 berichten heb ik deze maand geschreven. Ik ging meer geld krijgen maandelijks door een vernieuwde CAO-VVT, hier was ik uiteraard blij mee. Heb ik het over mijn winddelen gehad van de windcentrale.

Ook twijfelde ik als ik ging sparen of aflossen want ik had nog een huisvoordeelkrediet van de Rabobank en elke maand was ik hier 150 euro aan kwijt met aflossen.

Uitgelegd welke telefoon abonnementen wij hebben. Zonder studiegeld geen opleiding was ook een veel gelezen blog bericht op zuinigeman. Hierin ga ik dieper in op mijn studieschuld van de DUO.

Maart
Deze maand had ik 9 berichten geschreven. Hoe kan je goedkoop netflixen? Dat doe je door 1 account te gaan delen en de kosten ook te delen.

Uitgelegd wat mijn maandelijkse kosten aan het openbaar vervoer zijn.

Deze maand ging ik ook wekelijks de cashback acties publiceren op zuinigeman. Dit heb ik overigens maar 1 maand vol gehouden. Deze rubriek ga ik weer oppakken in 2018 maar dan maandelijks, gratis producten die je toch nodig hebt zijn leuk.

De afzuigkap is gemonteerd in onze oude benedenwoning in Rotterdam. Ook begon ik met de aanleg en onderhoud van de stadstuin. Zo ben ik begonnen met een goedkope verticale kruidentuin in onze stadstuin.

April
13 berichten heb ik geplaatst in april. In deze maand is de stadstuin in Rotterdam opgeknapt. De lei-fruit bomen had ik al eerder geplant en uitgelicht in dit bericht. Ook kocht ik een mini perenboom voor in de stadstuin. Ook kregen wij gras in de tuin en dat moest gemaaid worden, dus kwam er een handgrasmaaier.

Het alles in 1 pakket is opgezegd van KPN. Dat scheelt enorm veel geld per maand.

Bericht geplaatst over mantelzorgers en over mijn hulp op financieel gebied bij mijn vader.

Mei
Wij kregen onze ondeugende kater Luca,hij kreeg ook een vaccinatie en in deze vaccinaties voor katten zat veel verschillen in prijs.

Vanaf 12 mei tot vandaag 22 mei heb ik vakantie gehad. Na mijn vakantie kreeg ik weer vakantiegeld gestort. Van dit vakantiegeld ging ik mijn schuld afbetalen.

Met een gedeelte van mijn spaargeld, vakantiegeld en van mijn lopende betaalrekening heb ik vandaag mijn schuld afbetaald van 3.928,58 euro.

En ben ik overgestapt naar een andere mobiele provider. Waardoor ik voor een vast bedrag van 19,95 euro per maand onbeperkt internet, bellen en sms'en hebt.

Totaal had ik 9 berichten geschreven op zuinigeman in de maand mei.

Juni
Ik heb de eerste 6 maanden veel kunnen sparen, hier heb ik een blogje over geschreven want ik kon 25% van mijn maand salaris sparen. Doordat wij abonnementen weg deden of op abonnementen konden bezuinigingen, kon ik ook meer sparen. In juni was ook eindelijk de Lening van 3.928,58 euro van de Rabobank opgezegd!

Wij zijn op safari geweest! Nou niet in het buitenland maar in de Beekse Bergen.

Ook een populaire bericht op zuinigeman was; waarom 28 uur per week werken?

5 berichten heb ik maar geschreven in de maand juni.

Deel 2
In deel 2 van het zuinigeman jaaroverzicht 2017 ga ik het hebben over de maanden juli tot december, in de periode augustus tot december ben ik ook meer gaan schrijven op deze blog.
  1. Hier en daar heb ik je linkjes gelezen, ik ontdekte je blogje pas later in het jaar.. wat heb je het afgelopen jaar goed gedaan!

Ook las ik een berichtje over de inenting van je katertje Luca, wij zijn dit jaar voor het eerst naar dokter woof gegaan, dat is een dierenarts die verschillende dierenwinkels aan doet maar geen consult vraagt, waren we eerst 2x 37,50 consult en ook nog eens 27,50 per inenting kwijt, betaalde we nu alleen 2x 25,- voor de inenting! -echt bizar dat verschil.

BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dat was een druk jaar! Mooi dat je die schuld kon aflossen!

BeantwoordenVerwijderen

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Begin met typen en toets enter om te gaan zoeken