woensdag 11 oktober 2017

Het leed dat Interpolis heet

Vriendlief heeft auto schade en gemaakt. In augustus heeft hij een aanrijding met auto voor hem en knalde met 50 km per uur op een auto die plotseling in de rem moest. En raakte de bumper.

Achter vriendlief zijn auto is een motorrijder tegen zijn bumper aangekomen. Schade aan onze auto rond de 900 euro en de schade die vriendlief veroorzaakt heeft is rond de 1300 euro.

Vriendlief heeft netjes onze verzekeraar Interpolis gebeld en aangegeven dat als het bedrag niet al te hoog is dat wij deze zelf betalen. Zodat wij onze schadevrije jaren behouden. Het was namelijk 5 schade vrije jaren en per 1 september ging het naar 6 schade vrije jaren.

Maar wat heeft de medewerker van Interpolis nou gedaan die heeft op de knop gedrukt dat onze schade vrije jaren weg zijn. En de schade die vriendlief heeft veroorzaakt hadden wij ook zelf betaald. En later bleek dat de premie met 34 euro per maand omhoog ging!

Vriendlief heeft zelf al een aantal keren gebeld, dat het terug wordt gedraaid, maar dit hielp niet. Omdat per 1 september Interpolis met een nieuw systeem werkt en de Rabobank medewerker niet in het oude systeem kon kijken. En het natuurlijk in het oude systeem zat. Vorige week maandag heb ik maar eens gebeld kreeg een erg vriendelijke vrouw aan de telefoon van de Rabobank en zij ging bellen met Interpolis want zij vond het ook heel raar. Ze zou binnen een uur terug bellen. Een half uur later belde ze terug. Dat het onder aan de stapel lag deze verwerking en dat het naar voren wordt gehaald.

Deze vriendelijke vrouw vertelde ook nog dat wij allebei een alles in 1 polis hebben vriend voor de auto en ik voor de inboedel,reis, en rechtsbijstand verzekering en als wij dit gingen combineren dat wij extra korting krijgen. Op een of andere reden zal dit al 1 jaar geleden gebeurt zijn maar dat is nooit gedaan. Ook weer geld mis gelopen. Helaas kon ze dit niet meer veranderen omdat wij net verhuisd zijn naar een andere Rabobank en dan moet nieuwe Rabobank Flevoland dat veranderen en contact opnemen.

Maar goed. Afgelopen zaterdag kregen wij een brief met de teveel betaalde premie van september en oktober terug op de bankrekening. Alleen moeten wij nog een brief krijgen dat onze schade vrije jaren op 6 staat en niet meer op 0 euro. Even daarop wachten.

En volgens de nieuwe berekening op de website, omdat wij in september van 5 naar 6 schade vrije jaren gegaan zijn, zal de premie ook nog met 1,13 dalen volgens de berekening. Maar daarvoor ga ik pas bellen als wij eerst onze schade vrije jaren zwart op wit terug hebben. Want anders gaat het misschien weer mis.

Gelukkig hebben wij onze nieuwe woning laten verzekeren bij een goedkopere verzekeraar voor de inboedel, opstal, glas en aansprakelijkheidsverzekeringen. En omdat wij geen vertrouwen er in hadden dat wij binnen 4 dagen onze nieuwe woning voor het tekenen bij de notaris op tijd verzekerd hadden. Onze vorige woning is nog wel verzekerd tot dat deze volgende week verkocht is. Verder was ik altijd wel tevreden over Interpolis, maar ja als ze steeds fouten maken dan ben ik er klaar mee.

4 opmerkingen:

  1. Mwah, fouten kan iedereen maken. Het gaat mij er vaak meer om hoe ze het vervolgens oppakken. Negeren,traineren, doen of jij gek bent of meehelpen zelf met uitzoeken en fout rechtzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij vriendlief werd steeds maar door verbonden en doorverbonden en toen zeide ze dat ze niks konden betekenen. Zulke medewerkers kreeg hij steeds aan de telefoon. Ik belde 1 x en gelijk een "goede" medewerker aan de lijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn man heeft het zelfde gehad een paar jaar geleden. Gelukkig werden na een half jaar zijn schadevrije jaren weer goed gezet en kregen we het te veel betaalde bedrag aan premie weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat jullie de verzekeringen bij één partij hebben onder gebracht. Mijn vrouw Martina, heeft wel een keer problemen gehad met haar inboedelverzekering bij Reaal. Opstal had de VVE bij een andere verzekeraar ondergebracht en die bleven een schade naar elkaar toe schuiven.

    Zelf al jaren bij Nationale Nederlanden, niet de goedkoopste, maar alle zaken van de laatste 20 jaar hebben ze keurig opgelost. Toen we 10 jaar geleden gingen samenwonen hebben we alles naar de NN overgezet.


    BeantwoordenVerwijderen

-->